به گزارش قدس خراسان، حسن افتخاری گفت: شهروندان میتوانند با هدف کمک به حفظ سرمایه ملی و ارزشمند گاز طبیعی، تخلف ادارات، بانکها و مراکز گردشگری پرمصرف را از طریق سامانه تلفنی اطلاعرسانی کنند.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: بدین منظور سامانه تلفنی ۱۵۹۴ و ۱۹۴ شرکت گاز خراسان رضوی آماده دریافت گزارشات مردمی است.
وی ادامه داد: همچنین شهروندان میتوانند نسبت به ثبت گزارش به آدرس http://nigc-khrz.ir مراجعه و با انتخاب گزینه نظارت مردمی اقدام کنند.
افتخاری بیان کرد: این شرکت از پارسال با راهاندازی سامانه «سوت زنی» بهدنبال استفاده از ظرفیتهای مردمی برای جلوگیری از اسراف و هدر رفت گاز طبیعی در مراکز دولتی و خصوصی است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: در نیمه دوم سال، مصرف گاز بهدلیل عدم رعایت شاخصهای مصرفی دچار ناترازی در تولید و مصرف میشود که این موضوع نیازمند اجرای طرحهای فنی و فرهنگی در بخشهای مختلف است.
وی با بیان اینکه اقدامات فنی و پروژههای زیرساختی گستردهای در کشور با هدف رفع مشکل ناترازی گاز در حال اجرا است، افزود: تعامل و همافزایی شهروندان بهویژه در مورد مصرف درست گاز میتواند منجر به حفظ پایداری کامل جریان گاز در بیشتر نقاط استان شود.
افتخاری تأکید کرد: موضوع نظارت بر مصرف گاز مشترکان اداری، تجاری و رستورانها پیش از این از طریق مکاتبات اداری یا ارسال پیامک اطلاعرسانی شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی، گروههای شرکت گاز در صورت مشاهده موارد تخلف در مرحله نخست نسبت به صدور اخطار اقدام و در صورت عدم رعایت موضوع با جمعآوری وسایل گرمایشی همانند «گرماتاب» در محیطهای روباز نسبت به قطع جریان گاز اقدام خواهند کرد.
نظر شما